Reklama pudełkowa

by Karol
0 comment

Nie odkryjemy Ameryki, gdy stwierdzimy, że bardzo często się zdarza, gdy ludzie kupują coś, wyłącznie z powodu zachęcającego opakowania. Tym bardziej dobrze wiedzieć, jak ważną rolę w handlu odgrywają opakowania. Historia opakowań co prawda, mówi o zupełnie innych niż estetyczne powodach ich stworzenia. Prawdopodobnie chęć wydłużenia szlaków handlowych i związane z tym wydłużenie czasu transportu produktów, wymusiło wynalezienie czegoś co pozwoli skutecznie je ochronić przed przedwczesną utratą świeżości. Zaś pierwsze opakowania wysyłkowe, powstałe z tektury zostały opatentowane w 1903 roku. Sama tektura natomiast w 1856 roku. Można, więc bezwzględnie stwierdzić, że kartonowe pudełka niosą w sobie całkiem sporą historię.

Podstawa brandingu

Dzisiaj wiemy, że produkcja opakowań niesie za sobą o wiele więcej niż tylko pudełko chroniące jakiś produkt. Opakowania to podstawa dla brandingu, a także pole do wykazania się talentem dla obdarzonych wyobraźnią designerów. Producenci opakowań z tektury litej oferują ogromny wybór pudełek, od reklamowych, przez pudełka z logo, po ozdobne, istotne aby dobrać takie, które podkreśli zalety naszych produktów. Specjaliści podpowiadają że, aby optymalnie wykorzystać opakowania kartonowe jako narzędzie reklamowe, należy postawić na opakowania z indywidualnym nadrukiem, estetyczne, ale jednocześnie funkcjonalne. Podobno konsumenci zwykle wyrabiają sobie opinię o danym produkcie w ciągu 7 sekund od chwili zetknięcia. To z tego powodu opakowanie oraz wizualny aspekt wizerunku marki powinny być tak ważne dla każdej firmy.

Skomplikowane projekty

Jednocześnie im dłużej użytkujemy opakowanie, nawet zmieniając jego przydatność, tym bardziej przywiązujemy się do konkretnej marki. Przykładowo, badania donoszą, że aż  94%  ludzi na całym świecie rozpoznaje czerwoną etykietę Coca-Coli. To pokazuje jak ogromny wpływ na rozpoznawalność ma reklama pudełkowa. Jednym z liderów na rodzimym rynku produkcji opakowań jest Drukarnia AN Opakowania z Poznania. Dzięki stosowaniu najnowocześniejszej technologii sztancowania AN Studio jest w stanie wykonać najbardziej skomplikowane opakowania kartonowe oraz prototypy laserowe, czy pojedyncze, małe serie opakowań, co jest istotną informacją zwłaszcza dla twórców marek lokalnych i produktów wykonanych ręcznie.

Różnorodność wyboru

Producenci opakowań kartonowych dziś to również producenci wizerunku opakowanego produktu. Na rynku dostępne są zarówno opakowania detaliczne, okolicznościowe oraz reklamowe w dowolnych kształtach i rozmiarach. W kwestii zdobień również każdy znajdzie coś idealnego dla siebie, lakierowanie UV, foliowanie, tłoczenie, grawerowanie, złocenie, czy hotstamping. Istotne, aby podczas wyboru opakowania i rodzaju zdobień móc liczyć na wsparcie specjalistów i mieć możliwość wprowadzenia zmian na każdym etapie projektu.